انتخابات

با یک نگاه می‌توان فهمید که تا چه اندازه خسته هستند؛ بیشتر آن‌ها تقریباً از نخستین روزهای شیوع ویروس کووید19 به بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شریعتی مشهد رسیدگی کرده و خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

مهدی کاهانی مقدم/

 با یک نگاه می‌توان فهمید که تا چه اندازه خسته هستند؛ بیشتر آن‌ها تقریباً از نخستین روزهای شیوع ویروس کووید19 به بیماران کرونایی بستری در بیمارستان شریعتی مشهد رسیدگی کرده و خدمات درمانی ارائه می‌دهند. جایی که خیلی از ما و حتی همان افراد بی‌مبالاتی که در این روزها بدون توجه به تمام توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، در کوچه و بازار به پرسه‌زنی مشغولند، جرئت نزدیک شدن به آنجا را هم نداریم. اکثر قریب به اتفاق کادر درمانی و دیگر کارکنان این بیمارستان، روزهای طولانی است که اعضای خانواده‌شان را ندیده‌اند و شبانه‌روز مشغول مراقبت از پدر، مادر، خواهر و یا برادر دیگرانی چون ما هستند؛ بی‌آنکه اخمی بر ابروی آن‌ها بنشیند و خستگی در رفتارشان خودنمایی کند؛ اما هر آدم عاقلی می‌داند که خسته‌اند، دلتنگ دیدار عزیزانشان هستند و برای پایان یافتن این روزهای سخت، لحظه‌شماری می‌کنند.

بی‌اختیار یاد بازی افتخارآفرین تیم فوتبال کشورمان در مقدماتی جام جهانی 1998 افتادم و بار دیگر تلاش بی‌نظیر و از خود گذشتگی بازیکنان و دروازه‌بان اسطوره تیم ملی که با وجود ضربات و صدمات پی در پی که متحمل شد اما همچنان با لبخند و پرنشاط تا رسیدن به پیروزی، مردانه ایستاد.

و صد البته چهره خاک‌گرفته و خون‌آلود حماسه‌آفرینانی که در طول هشت سال دفاع مقدس، با ایثار و فداکاری، در سخت‌ترین شرایط از جان مایه گذاشتند و برای دفاع از کیان ملت، هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها به دور از خانه و خانواده، خط مقدم مبارزه با دشمن را تا رسیدن به پیروزی یک لحظه خالی نگذاشتند.

حالا اما مبارزان خط مقدم مبارزه با دشمن مردم که ویروسی میکروسکوپی اما هولناک و بی‌رحم است، پزشکان، پرستاران، ماماها، کارشناسان آزمایشگاهی و دیگر بخش‌های مرتبط با حوزه درمان و مراقبت‌های بهداشتی هستند که با تمام توان برای غلبه بر این بحران تلاش می‌کنند. در این بین البته تعدادی از این عزیزان جان بر سر این راه گذاشته‌اند و تعداد بیشتری درگیر بیماری کرونا شده و با تبعات آن دست و پنجه نرم می‌کنند و دیگران نیز بی‌تردید استرس ابتلای به این بیماری همواره همراهشان هست. با وجود این ایثار و از خود گذشتگی، تلاش و پایمردی و مهم‌تر روحیه آنان مثال‌زدنی است.

این تلاش، ایثار و از خود گذشتگی کادر درمان و مجموعه درگیر با مسئله کرونا در کشور، وظیفه ما را هر روز سنگین‌تر از قبل می‌کند. همه ما همچون کادر درمان، برای پایان یافتن این بحران لحظه‌شماری می‌کنیم و رسیدن موعد جشن ملی پیروزی بر کرونا را به انتظار نشسته‌ایم؛ اما آنچه مسلم است اینکه این مهم در گرو هماهنگی، همدلی و همراهی همه ما با کادر درمان و یکدیگر است و عمل به این خواسته مهم آنان که «در خانه بمانیم».

تردیدی نیست که تنها عمل به همین توصیه ضمن برداشتن بار زیادی از روی دوش کادر درمانی و کاستن از میزان و حجم خستگی آنان، می‌تواند زمان پیروزی بر کرونا و جشن ملی پس از آن را بسیار نزدیک‌تر سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.